neděle 22. února 2015

Čtenářský deník

Stali se z nás čtenáři. S dětmi jsme začali přiřazovat malá tiskací písmena k těm velkým a brzy budeme číst jakékoli knížky.

A protože já sama mám knížky moc ráda a chtěla bych, aby k nim našly vztah i "naše" děti, v rámci druhého pololetí začneme s prvňáčky psát své vlastní ČTENÁŘSKÉ DENÍKY.

Nepředstavujte si to ale tak, jak si pamatujete ze školy Vy. Určitě si vzpomínáte na větu Kniha se mi líbila. My to budeme mít trochu složitější. Budeme využívat listy, které jsem pro prvňáčky vytvořila a dávat si je do portfolia. Postupně tak může vzniknout unikátní dílo, ke kterému se Vaše děti můžou vracet.

Základní list obsahuje název knížky, autora a ilustrátora (stáhnout si ho můžete z tohoto pdf souboru). Nechybí pár řádek na psaní obsahu, děti doplní i jméno hlavního hrdiny a ohodnotí, co se jim líbilo a co nelíbilo. Vyberou i větu, která je oslovila a nakreslí obrázek, který knížku popisuje. Místo je i na hodnocení knížky dítětem.


K těmto základním listům budou mít děti na výběr i další aktivity, které můžou zaznamenat na druhou stranu - ať už je to pětilístek, podvojný deník nebo myšlenková mapa. Všechny tyto metody a techniky se už teď, v první třídě, začneme s dětmi učit a procvičovat je.

Žádné komentáře:

Okomentovat